Salon Auto Geneva 2016

Geneva 2016: În pantofii vizitatorului pasionat

March 5, 2016
2,004 Views

Din 2003 și până în prezent, nu am ratat decât o singură ediție a Salonului Auto de la Geneva. Niciodată n-am reușit însă să mă încalț și cu pantofii vizitatorului pasionat, să văd dacă tratamentul aplicat în zilele destinate exclusiv presei și invitaților speciali diferă. Dacă fetele își păstrează locurile la boxe, dacă mașinile rămân deschise pentru a putea fi explorate, dacă pe la standuri apar cordoane de securitate pentru a ține puhoiul la respect, etc..

Salon Geneva 2016

Dar, să începem cu începutul. Plimbându-mă prin Geneva, am constat că Salonul nu e un eveniment izolat. Orașul se transformă într-o adevărată ”capitală a automobilului”, toată comunitatea implicându-se într-un fel sau altul. Afișe, bannere și fel de fel de alte reclame vezi la tot pasul. Regia locală de transport, TPG, se numără printre parteneri, suplimentând mijloacele de pe liniile care ajung la Palexpo și promovând evenimentul prin automatele de bilete și display-urile din vehicule.

AFLĂ totul despre noutățile de la Geneva 2016

salon_geneva_4

Mai mult, își poți lua bilet combinat de intrare plus transport de la orice automat TPG, caz în care transportul e gratis. Adică, dacă intrarea la Salon pentru un adult costă 16 CHF și un bilet TPG 3 CHF, la automat plătești doar 16 CHF. De asemenea, și pasionții care vin din provincie cu CFF-ul, CFR-ul elvețian, beneficiază de reduceri la pachete combinate. Iar bilete se găsesc și în majoritatea supermarket-urilor, mai ales în zonele cu jucării, precum și la magazinașele de ziare și reviste.

VEZI Galeria foto: Fetele, cochetele, de la Salonul Auto de la Geneva 2016

Salon Geneva 2016

Poliția e la posturi pe traseele care duc la Salon, pentru a fluidiza traficul și a îndruma vizitatorii sosiți pe roți către prcările unde mai sunt locuri. Și, nu în ultimul rând, localnicii sunt implicați, dând, de exemplu, dovadă de înțelegere și răbdare.

”Este imposibil de aglomerat, ce s-o fi întâmplat? Iar este manifestație în Piața Națiunilor Unite?”, întreba o doamnă grăbită, tunsă scurt și coafată șic, în timp ce încerca să-și facă puțin loc în autobuzul Nr. 5, principalul mijloc de transport către și de la Salon. ”Nu, a început Salonul Auto!”, îi răspunde o studentă, în timp ce își strecura valiza cu violoncelul astfel încât să nu-i fie călcată în picioare. ”Aaaa, Oui, Oui, c’est vrais (Aaaa, Da, Da, este adevărat) … Așa va fi toată săptămâna”, a comentat zâmbind doamna. Nu s-a enervat, nu a început nimeni în autobuz să comenteze și să înjure în stil dâmbovițean autoritățile, organizatorii și vizitatorii. Ci-vi-li-zat!

 

M-am dat jos din Nr. 5 chiar în fața Palexpo. Deși era vineri puțin după prânz, la intrarea în parcarea de lângă Halele 5 și 6 era deja coadă. Văd un polițist mai în vârstă și îl întreb dacă știe cum se desfășoară ostilitățile.

”Acum e nimic. Să vedeți în weekend ce e, când vin mulți de la Laussane, Zurich și chiar mai de departe. Vin foarte mulți italieni, francezi și nemți. Cozile pe autostradă ajung la câțiva kilometri. Cel mai bine e să vii cu trenul. Nu pierzi timpul în trafic, mai bine te uiți la mașini. Am intrat și eu puțin ieri, după ce serviciu. Sunt mașini frumoase anul acesta”, a răspuns plin de entuziasm omul legii.

La casele de bilete nu erau decât câteva persoane. Cum acreditarea de presă e valabilă pe toată perioada Salonului, deci până pe 13 martie, nu mă opresc. Stau puțin la coadă să scanez, ceea ce înseamnă că vizitatorii profită de oferte și vânzarea biletelor în sute de locații, și intru. În hol, mult mai puțină agitație decât în zilele de presă. Nu alerga nimeni, nu se chinuia nicio echipă cu trepiedul și camera în spate și laptopul și hainele în brațe.

VEZI Galeria foto: SUV-urile de la Geneva 2016

Urc pe scara rulantă către Halele 1-2. În față, Arash, puțin mai în dreapta, Pininfarina. Îi fac cu ochiul lui AF10, după gărdulețul din sticlă. Și răspunde că e ocupat să facă poze cu vizitatorii. Hipercar-ul hybrid era deschis, dar cei de la stand nu mai lăsau oamenii să urce. Doar să se uite de aproape. Merg mai departe. La Hyundai, Audi, Skoda și Volkswagen, nu păzea nimeni mașinile deschise, pasionații potrivindu-și scaunele. Doar la Lamborghini nu era nimeni în țarc, dar, probabil, am nimerit eu un moment de respiro. Până și la Bugatti stătea un nene la portița din sticlă și dădea voie, pe rând, doritorilor să se apropie de Chiron, cea mai rapidă mașină de serie. Cobor în Hala 3 și dau o tură și pe la Renault și Toyota. Aceeași mișcare. Mașinile deschise la discreție și câțiva reprezentanți printre ele, să le țină de urât.

salon_geneva_1

Nicăieri nu am văzut ”super, merga, extra oferte și reduceri în perioada târgului”. La Geneva nu e talcioc ca la Romaero. Lângă fiecare mașină există, discret, câte o fișă tehnică, dar atât. Cei interesați pot afla detalii de la reprezentanții de la stand care, eventual, îi trimit la un dealer local. Prin oraș sunt o grămadă de reclame cu prețuri speciale în perioada Salonului.

Nici kurtos kalacs n-am mâncat, nici brânză și produse tradiționale nu am găsit. Am plecat de la Palexpo cu bateriile încărcate de mulți cai putere și cu retina umezită de liniile pline de emoție ale unor caroserii. De actualizarea ”whishlist”-ului, nici nu mai vorbesc. Primul e 911R.

Informații utile

Tarife intrare
– Adulți: 16 CHF
– Copii (6-16 ani): 9 CHF
– Grup (+20 pers.): 11 CHF / pers
– 50% reducere după ora 16.00

Program 3 – 13 martie 2016
– Luni – Vineri: 10.00 – 20.00
– Sâmbătă – Duminică: 09.00 – 19.00

 

Leave A Comment