PSA Peugeot Citroen

Cat consuma pe bune modelele Citroën, Peugeot si DS? Intre 1.2 si 2.7 litri/100 km in plus, fata de cartea tehnica

July 6, 2016
2,492 Views

Scandalul DieselGate, al trucarii emisiilor poluante de catre Volkswagen cu un soft special, a deschis cutia pandorei in ceea ce priveste veridicitatea datelor obtinute in ciclu NEDC comunicate oficial de producatori si consumul de carburant real al masinilor. Din experienta proprie, orice sofer stie ca este aproape imposibil de scos consumul dat in carte. Sigur, exista exceptii si fel de fel de tehnici de condus eco, dar in majoritatea cazurilor, in traficul de zi cu zi, cifrele sunt cu totul altele.

Primul constructor care a decis sa rupa pisica si sa-si faca putina imagine pozand in “personajul” care spune adevarul a fost Grupul PSA. Peugeot si Citroën nu au mai asteptat noul protocol WLTP, care se va aplica din toamna lui 2017, si au dezvoltat, cu ajutorul a doua organizatii non-guvernamentale, Transport & Environment și France Nature Environment, o procedura de testare denumita “T&E”, in urma careia consumul comunicat este foarte apropiat de cel pe care orice sofer il poate obtine in trafic real.

Testul “T&E”  se desfășoară pe un traseu mixt, din apropierea Parisului, și este compus din 25.5 km în mediu urban, 39.7 km extra-urban și 31.1 km pe autostradă. În test, mașina are la bord un pasager și bagaje, iar sistemul de aer condiționat este pornit. Protocolul de măsurare ia în calcul prevederile proiectului european Real Driving Emissions (RDE), măsurătorile efectuându-se cu sistemul portabil PEMS. Iar rezultatele sunt auditate de Bureau Veritas, pentru a nu exista suspiciuni.

In martie 2016, PSA a comunicat consumurile reale pentru trei modele: Peugeot 308 1.6 Hdi 120 S&S BVM6, Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 Exclusive și DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic. Si a promis ca pana in aceasta vara va spune adevarul pentru 30 dintre modelele sale… Ceea ce s-a si intamplat, chiar sub ochii celor de la L’Argus.

In medie, modelele Peugeot, Citroen si DS testate au consumat cu 1.8 litri/100 km mai mult decat in ciclul NEDC. Cea mai mica diferenta a fost de 1.2 litri/100 km (Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 BVM5), iar cea mai mare, de 2.7 litri / 100km (Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 S&S BVM6).

Cat consuma pe bune 14 modele Peugeot

Model (l/100 km) Protocol T&E Ciclu NEDC Ecart
108 1.2 PureTech 82 BVM5 – pneuri pe 15″ standard 6,1 4,3 +1,8
208 1.6 BlueHDi 100 BVM5 – pneuri pe 16″ RFRR 4,7 3,5 +1,2
208 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM5 – pneuri 16″ RURR 4,7 3 +1,7
2008 1.6 BlueHDi 100 BVM5 – pneuri 16″ RFRR 5,1 3,7 +1,4
2008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 – pneuri 16″ RFRR 5,2 3,7 +1,5
2008 1.2 PureTech 82 BVM5 – pneuri 16″ RFRR 6,4 4,9 +1,5
2008 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 – pneuri 16″ RFRR 7,1 4,8 +2,3
308 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 – pneuri 16″ RURR 4,9 3,2 +1,7
308 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 – pneuri 16″ RFRR 6,6 4,6 +2
308 1.2 PureTech 110 S&S BVM5 – pneuri 16″ RURR 6,3 4 +2,3
3008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 – pneuri 16″ RFRR 6,1 4,1 +2
3008 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 – pneuri 16″ RURR 7,6 4,9 +2,7
508 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 – pneuri 16″ RURR 6,3 4 +2,3
Partner 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM5 – pneuri 16″ RFRR 6,1 4,3 +1,8

RFRR : Rezistenta Foarte Redusa la Rulare

RURR : Rezistenta Ultra Redusa la Rulare

 

Cat consuma pe bune 11 modele Citroën

Model (l/100 km) Protocol T&E Ciclu NEDC Ecart
C1 PureTech 82 BVM Feel – pneuri standard 6,1 4,3 +1,8
C3 PureTech 82 BVM Exclusive – pneuri 16″ RFRR 6,3 4,6 +1,7
C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort – pneuri 16″ RFRR 5,7 3,8 +1,9
C3 BlueHDi 75 S&S BVM – pneuri 15″ RURR 4,9 3 +1,9
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine – pneuri 16″ RFRR 5,1 3,6 +1,5
C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM – pneuri 16″ RFRR 6,1 4,3 +1,8
C4  BlueHDi 100 BVM Feel – pneuri 16″ RFRR 5,1 3,6 +1,5
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive – pneuri 17″ RFRR 6,5 3,9 +2,6
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction –

pneuri 16″ RURR

5,7 4 +1,7
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive –

pneuri 17″ RFRR

7,4 5 +2,4
Berlingo BlueHDi 100 BVM – pneuri 15″ RFRR 6,1 4,3 +1,8

RFRR : Rezistenta Foarte Redusa la Rulare

RURR : Rezistenta Ultra Redusa la Rulare

 

Cat consuma pe bune cele 3 modele DS

Model (l/100 km) Protocol T&E Ciclu NEDC Ecart
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic 5 3,6 +1,4
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic 6 4,3 +1,7
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic 5,4 3,8 +1,6

 

 

Leave A Comment