Renault Brazilia

Prăbușirea producției de mașini din Mercosur și gura de oxigen a Europei

March 8, 2016
928 Views

Industria auto din Europa respiră ușor, cel puțin o perioadă. Italia a raportat, de exemplu, o creștere a producției de automobile și vehicule comerciale cu 45.3%, Franța cu 8.2% iar Gemania cu 2.1%, în timp ce top-ul  este condus de Finlanda, cu +53.2%, chiar dacă a finalizat doar 69.000 de unități în 2015. Dar constructorii de pe ”bătrânul continent” își văd afacerile puse în pericol de prăbușirea cererii și, implicit, a producției de mașini din Mercosur (organizație economică subregională din America de Sud, ale cărei țări membre sunt Argentina, Brazilia, Paraguay, Uruguay și Venezuela), zonă în care, până de curând, producători precum Renault sau Volkswagen se mândreau cu producții-record. Și, nici Rusia nu le dă multe speranțe, în urma conflictului din Ucraina: -26.6%.

Potrivit datelor statistice publicate de OICA – Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile, în 2015, scăderea producției de mașini în Brazilia a bătut recordul, cu -22.8%. Nici cea din Argentina nu a fost cu mult mai răsărită: -13.5%. Iar Venezuela, care până în 2014 a fost al 4-lea producător din America Latină, nici nu mai figurează pe listă, majoritatea companiilor retrăgându-se din cauza regimului și a monopolului statului.

De ce lovesc Brazilia și Argentina direct constructorii din Europa? În Brazilia, au fabrici mari următorii europeni: Fiat, Renault și Volkswagen. Iar în argentina produc Citroen, Fiat, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault și Volkswagen.

Belgia, oaia neagră a UE

Dacă la sfârșitul Sec. XX devenise unul dintre cei mai importanți producători europeni, cu o cadență de până la 1.2 milioane de unități anual, în 2015, Belgia a fost singura țară UE cu o scădere-record.

Potrivit OICA, anul trecut, în Belgia s-au produs 409.340 de mașini și vehicule comerciale, adică cu 20.8% mai puțin decât în 2014. ”Top-ul scăderilor UE” este continuat de Austria (-3.5%), Portugalia (-3.0%) și România (-1.1%). Și, de remarcat, Olanda s-a menținut în echilibru perfect, cu o variație de… 0.0%.

La polul opus, ”Top-ul creșterilor” în Europa este condus de Finlanda (+53.2%). Iar pe următoarele două trepte ale podiumului se află Italia (+45.3%) și Suedia (+22.6%).

Renault Brazilia

Leave A Comment