Volkswagen eröffnet Motorenfertigung am Standort Kaluga

In ciuda DieselGate: Volkswagen, pe cale sa redevina No 1

April 27, 2016
603 Views

De trei ani, Toyota a luat scaunul de cel mai mare constructor mondial de automobile de la Volkswagen si nu a mai vrut sa-l cedeze. In 2015, de exemplu, niponii, sub a caror umbrela se afla si Lexus, Daihatsu si Hino, au livrat 10.151.000 vehicule in intreaga lume, in timp ce nemtii, cu toate marcile lor (Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley…), nu au reusit sa treaca pragul psihologic de zece milioane, cu 9.93 milioane de unitati livrate fiind amenintati de General Motors, cu 9.8 milioane de unitati. La inceputul lui 2016, insa, scaunul Toyota pare ca se clatina.

In ciuda DieselGate, a scandalului emisiilor truncate declansat de Volkswagen si in care, incet, incet, se pare ca intra, intr-un fel sau altul, majoritatea producatorilor, in primul trimestru al anului 2016, grupul german a reusit sa livreze 2.51 milioane de masini, in crestere cu 0.8% fata de Q1 din 2015. In acelasi interval, Toyota a anuntat ca a comercializat 2.46 milioane de vehicule, in scadere cu 2.3% fata de 2015.

Prin urmare, daca tragem linie, in primul trimestru din 2016, Volkswagen a redevenit “No 1” mondial. Dar, rocada este, deocamdata, provizorie. Volkswagen trebuie sa rezolve cazul DieselGate, iar costul s-ar putea sa suture rau, dupa ultimele negocieri cu autoritatile americane. Si, nu trebuie uitat dosarul in care Volkswagen este investigat pentru ca ar fi cerut dealerilor sa declare vandute masinile din parcuri. Iar, de cealalta parte, in Q1 2016, productia Toyota a fost afectata de doua cutremure. In februarie si in aprilie, fabricile au fost inchise din cauza lipsei pieselor.

Leave A Comment