The-full-range-of-F1-show-tyres

Avancronica Marelui Premiu al Rusiei realizată de Pirelli

Pentru a patra oară în tot atâtea curse, compozițiile medium, soft și supersoft au fost nominalizate pentru acest weekend. Aflat în cel de-al treilea an de la apariția în calendarul F1, Marele Premiu al Rusiei de la Sochi se prezintă cu o pistă tehnică, cu o foarte fină suprafață de rulare care în mod tipic conduce la o uzură și o degradare scăzută.

Circuitul din punct de vedere al pneurilor: Deși pista are deja trei ani vechime, asfaltul încă evoluează și poate oferi o aderență diferită. Cum uzura și degradarea sunt reduse, nu ne așteptăm la un număr mare de opriri la boxe. Condițiile meteo tind să fie stabile, astfel că degradarea termică nu reprezintă un subiect important. Cel mai solicitant viraj este 3: un viraj de stânga multi-apex care amintește de virajul 8 de la Istanbul. Aproape 1.7 km din pista de 5.848 metri se derulează pe drumuri publice.

Un grad înalt de evoluție a pistei este așteptat, deoarece în mod normal pista nu este utilizată extensiv.

Cele trei compoziții nominalizate:

Alb medium: un pneu care lucrează într-o gamă joasă care avantajează fiabilitatea în detrimentul performanței.

Galben soft: o component cheie a victoriei lui Rosberg în China, el pornind cursa pe această compoziție.

Roșu supersoft: avantajele semnificative în privința performanțelor favorizează acest pneu pentru calificări.

Ce s-a întâmplat cu un an în urmă?

Câștigător: Hamilton cu o oprire: start pe supersoft, schimb pe soft în turul 32.

Cel mai bine clasat cu o strategie alternativă: Perez, al treilea (tot o oprire, dar s-a folosit de avantajul safety car-ului și a schimbat de pe supersoft pe soft în turul 12, a mers apoi 41 de tururi până la final). Practic toți piloții au oprit odată, doar doi au oprit de două ori.

Paul Hembery, Directorul Pirelli Motorsport:                      

“Am revenit în Rusia după doar șase luni de la cursa precedentă, astfel că ne așteptăm ca primăvara condițiile să fie diferite de ceea ce am avut în toamnă. Aceasta este una dintre pistele cu cea mai redusă degradare astfel că ne așteptăm să vedem schimburi lungi chiar și pe supersoft, așa cum a arătat Lewis Hamilton anul trecut. Oricum, performanța superioară a mașinilor pe care am observat-o în 2016 va crește uzura, astfel că antrenamentele libere vor fi importante pentru observarea comportamentului anvelopelor în aceste condiții cu noua generație de mașini.”

Ce este nou?

Mercedes, Ferrari și Red Bull au optat pentru diferite abordări în selecția pneurilor pentru Sochi. Comisia de Formula 1 a acceptat propunerea noastră pentru mai multe zile de test în vedere pregătirii sezonului 2017.

De reținut:

Aceasta ar putea fi ultimul GP al Rusiei pe zi: o cursă nocturnă este posibilă în Sochi din 2017

Competitivitatea lui Red Bull: așteaptă să se „amestece” printre lideri

Poți merge la ski după Marele Premiu al Rusiei: sezonul de ski  se încheie la Sochi după 20 mai.

Nominalizarea compozițiilor până acum:

Mov Roșu Galben Alb Portocaliu
Australia Supersoft Soft Medium
Bahrain Supersoft Soft Medium
China Supersoft Soft Medium
Rusia Supersoft Soft Medium
Spania Soft Medium Hard
Monte Carlo Ultrasoft Supersoft Soft
Canada Ultrasoft Supersoft Soft
Azerbaijan Supersoft Soft Medium

Leave A Comment